2019/2020 Projekt Erasmus Plus w naszej Szkole
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 27 październik 2019 21:17
- Odsłony: 2101
Miło nam poinformować, że szkoła dostała dofinansowanie na realizację projektu Erasmus +.pt. " Our Literary Routes- Nasze literackie ścieżki". Projekt został napisany przez koordynatora p. Renatę Łapaj. Projekt w całości jest finansowany przez Fundację rozwoju Edukacji FRSE w ramach programu Erasmus + Współpraca Partnerskich Szkół (sektor Edukacja szkolna akcja KA229). Realizacje jego obejmuje okres 01.09.2019r. do 31.08.2021.
Projekt zakłada udział min. 20 uczniów oraz 5 nauczycieli w wymianach między partnerskimi szkołami w Hiszpanii, Włoszech, Rumunii i Grecji. Główne cele projektu do głębsze poznanie literatury, zachęcenie uczniów do czytelnictwa, poznanie kultur innych europejskich krajów oraz pogłębienie znajomości języków obcych. Językiem projektu jest język angielski.
W związku z powyższym ogłasza się nabór na uczestników projektu. Regulamin naboru dostępny jest u koordynatora projektu p. Renaty Łapaj oraz na stronie internetowej szkoły.
Regulamin rekrutacji uczestników do projektu Erasmus +Współpraca Partnerskich Szkół akcja KA229
Tytuł projektu: "Our Literary Routes- Nasze literackie ścieżki"
Numer projektu: 2019-1-PL01-KA229-065473_1
§1
Przepisy ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników i uczestnictwa w projekcie pt. Nasze literackie ścieżki , który jest finansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus + .
- Projekt jest realizowany w terminie: 01.09.2019r. do 31.08.2021r.
3.Głównym celem projektu w odniesieniu do uczniów jest ich rozwój uczniów w zakresie umiejętności językowych i TIC oraz współpracy w grupie rówieśniczej i świadomości różnorodności kulturowej w obrębie społeczeństw Unii Europejskiej poprzez:
- rozwój kompetencji językowych – komunikacji w języku angielskim w mowie i piśmie podczas realizacji zadań projektowych,
- uświadomienie roli dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich,
- podniesienie kompetencji osobistych, społecznych i organizacyjnych uczniów, w tym samodzielności, wiary we własne możliwości, przedsiębiorczości, obycia w świecie
- poszerzenie wiedzy w zakresie literatury, zwiększenie motywacji do czytania
- Cele w odniesieniu do organizacji wysyłającej to:
- polepszenie jakości kompetencji językowych wśród uczniów i pracowników szkoły,
- poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,
- zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły
- Regulamin rekrutacji do projektu określa w szczególności:
- a) grupę docelową,
- b) kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji,
- c) wymagane dokumenty,
- d) prawa i obowiązki uczestników,
- e) zasady rezygnacji z projektu
- Biuro projektu mieści się w Zespole Szkół nr 2 im. M. Reja w Kraśniku , ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25, 23-204 Kraśnik.
- Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie internetowej: http://weba.home.pl/boa/mctoto/rey1/
- Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny dla jego uczestników. W całości jest finansowany przez Program Erasmus +.
- Projekt zakłada wyjazd 20 uczniów do partnerskich szkół w Hiszpanii, Włoch, Rumunii i Grecji. Na każdy wyjazd zakwalifikowanych zostanie 5 uczniów oraz 1 nauczyciel oprócz koordynatora projektu. Każdy wyjazd trwa 7 dni.
10 . Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji szkoły i będą prowadzone przez koordynatora projektu
§2
Grupa docelowa
- Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 im. M. Reja w Kraśniku.
§3
Kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji
I Warunki ogólne
- Za rekrutację jest odpowiedzialny koordynator projektu, który powołuje Komisję Rekrutacyjną. W skład Komisji wchodzi koordynator projektu i 2 innych nauczycieli szkoły.
- Informacja o rekrutacji pojawi się na stronie internetowej szkoły, tablicach informacyjnych w szkole, zostanie przesłana uczniom na dziennik elektroniczny, zostanie odczytany komunikat o naborze do projektu we wszystkich klasach.
- Zgłoszenia do projektu dokonuje uczeń na podstawie formularza zgłoszeniowego stanowiącego załącznik 1 do niniejszego regulaminu.
- Podczas rekrutacji brane będą pod uwagę jedynie kryteria opisane w pkt. II. Na wybór uczestników nie będzie miało wpływu ich wyznanie, światopogląd, pochodzenie, itp. W projekcie mogą wziąć udział na tych samych zasadach zarówno chłopcy jak i dziewczęta.
II Kryteria szczegółowe i dodatkowe
Podczas procesu rekrutacji uczniowie będą wybrani na podstawie oceny ich motywacji do udziału w projekcie:
- List w języku angielskim przedstawiający motywację ucznia do udziału w projekcie, wyrażający zainteresowanie dziedzictwem kulturowym krajów partnerskich. oraz znajomość języka angielskiego,
- Określenie umiejętności ucznia przydatnych do realizacji projektu ( np. gotowość i umiejętność prowadzenia bloga w języku angielskim, znajomość narzędzi informatycznych, umiejętność tworzenia krótkich filmów, praca z programami w celu stworzenia gazetki on- line lub komiksu itp. ) (15 pkt.)
- Przynajmniej dobra, komunikatywna znajomość języka angielskiego ( ocena nauczyciela uczącego ten przedmiot) (10 pkt.) .
- 9- 10 pkt- bardzo dobra znajomość języka
-7-8 pkt - dobra znajomość języka
- 5- 6 pkt - średnia znajomość języka
- 3-4 pkt- podstawowa znajomość języka
- 1-2pkt- bardzo słaba znajomość języka
- Stosunek do obowiązku szkolnego na podstawie opinii wychowawcy . (5 pkt.)
- Gotowość przyjęcia ucznia z zagranicy (5pkt)
- Sytuacja rodzinna ( brak możliwości wyjazdu za granicę z powodów finansowych). (5 pkt)
Uczeń może maksymalnie otrzymać 40 pkt.
III Ocena kandydatów
- Punkty uzyskane z kryterium II zostaną do siebie dodane, suma będzie stanowiła o wyniku rekrutacji. Uczniowie z największą ilością punktów, zostaną zakwalifikowani do projektu i wpisani na listę rankingową, osoby pozostałe zostaną wpisane na listę rezerwową.
- Ocena kandydatów zostanie dokonana przez szkołę na podstawie opisanych w pkt. II kryteriów i zamieszczona w protokole, stanowiącym załącznik 3 do niniejszego regulaminu, w terminie ogłoszonym przez szkołę.
- Ocena niezwłocznie po sporządzeniu protokołu z rekrutacji zostanie ogłoszona poprzez zamieszczenie listy rankingowej i rezerwowej.
- Osoby wpisane na listę rezerwową będą mogły wziąć udział w projekcie w przypadku zwolnienia się w nim miejsca. Dobór do projektu osób z listy rezerwowej będzie następował w kolejności wg ilości uzyskanych punktów.
§4
Wymagane dokumenty
- Na etapie rekrutacji:
- a) Formularz zgłoszeniowy. (zał 1)
- b) Deklaracja uczestnictwa w projekcie i deklaracja o stanie zdrowia. (zał 2)
§5
Prawa i obowiązki uczestników projektu
Każdy uczestnik projektu zobowiązany jest do:
- Udziału w zajęciach związanych z realizacją zadań projektowych.
- Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie wyjazdu, jak i po powrocie.
- Współpracy z nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu w szkole oraz podczas pobytu w krajach partnerskich, przestrzegania poleceń opiekunów wyjeżdżających z uczestnikami.
- Zaangażowanie w opracowanie materiałów projektowych oraz promujących sam projekt.
- Udział w ankietach ewaluacyjnych projektu.
- Terminowe wykonywanie zadań przydzielonych przez koordynatora projektu.
- Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, udziału w programie kulturowym, przebywania na terenie miejsca zakwaterowania i podczas spędzania czasu wolnego.
- Bezwzględnego przestrzegania Regulaminu wyjazdu (Regulamin regulujący zachowanie ucznia w trakcie wyjazdu do szkoły partnerskiej) pod rygorem usunięcia z udziału w projekcie i obciążenia wszystkimi kosztami poniesionymi na organizację jego wyjazdu.
- Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. np. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
§6
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
- 1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub zaprzestania nauki w szkole.
- 2. Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy: rezygnacja została złożona na piśmie do koordynatora projektu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica);
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
- rezygnacja nastąpiła z ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej i musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie (dowód) dot. sytuacji ją powodującej (np. zwolnienie lekarskie).
- w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
- W przypadku zakwalifikowania się ucznia na wyjazd do szkoły partnerskiej i rezygnacji z tego wyjazdu, rodzic/opiekun prawny ucznia zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji).
§7
Postanowienia końcowe
- Szkoła zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej i u koordynatora projektu.
Załącznik nr 1
Formularz zgłoszeniowy dla kandydata na uczestnika projektu Erasmus + pt."Nasze europejskie ścieżki".
Imię i nazwisko |
|
Klasa |
|
Znajomość języka angielskiego -opinia nauczyciela (1-10 pkt) |
|
Motywacja do udziału w projekcie
|
|
Przydatne umiejętności (robienie zdjęć , filmów, znajomość narzędzi informatycznych itp.) |
|
Opinia wychowawcy - zachowanie |
|
Gotowość zakwaterowania ucznia z zagranicy (zakreśl) |
Tak Nie |
Czy udział w projekcie byłby jedyną szansą na poznanie innych kultur europejskich i wyjazd za granicę? (zakreśl) |
Tak Nie |