Błąd
  • Szablon wyświetlający jest niedostępny. Skontaktuj się z administratorem witryny.

2019/2020 - 80 lat temu rozpoczęła się II wojna światowa

1 września 1939 roku nad ranem Niemcy zaatakowały Polskę na całej długości granic.
Atak rozpoczął się od zbombardowania Wielunia i Tczewa oraz ostrzału polskiej składnicy wojskowej na Westerplatte przez pancernik szkolny Schleswig-Holstein.
Wojna obronna Polski 1939 roku, w tym bitwa o Westerplatte, były świadectwem heroizmu polskiego żołnierza.
Cześć i chwała Bohaterom!

(https://www.facebook.com/BohaterON/photos/a.300010537002360/936369726699768/?type=3&theater)

2019/2020 - Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020 odbędzie się 2 września 2019 r. o godzinie 9.00 w sali gimnastycznej Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku.  

Msza Święta na rozpoczęcie roku szkolnego odprawiona zostanie 1 września 2019 r. o godzinie 10.00 w kościele pw. Św. Józefa Robotnika w Kraśniku.  

Przydział sal na spotkania z wychowawcami dla uczniów z klas pierwszych 2.09.2019r.

Czytaj więcej...

Jubileusz 65-lecia „Reja”

Z przykrością informujemy, że z powodu przedłużającego się remontu jesteśmy zmuszeni zmienić termin Zjazdu Absolwentów organizowanego z okazji jubileuszu 65-lecia Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku. O nowym terminie poinformujemy wkrótce, tak szybko, jak tylko to będzie możliwe.
Liczymy na Państwa wyrozumiałość i mamy nadzieję, że już niebawem będziemy mogli odbyć razem z Państwem sentymentalną podróż w czasie w murach odnowionego budynku „Reja”.

Z wyrazami szacunku
Organizatorzy Zjazdu Absolwentów Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku
Społeczność „Reja”

Egzamin zawodowy

 

 

HARMONOGRAM EGZAMINÓW ZAWODOWYCH ZS NR 2 W KRAŚNIKU NA ROK SZKOLNY 2023/2024

 

Klasa 5AT  wychowawca Pan Janusz Wąsik  rok szkolny 2023/2024

SESJA 1. – ZIMA 2024 r.

Typ szkoły:  Technikum -5 –letni okres nauczania

Zawód: technik ekonomista;

 Symbol zawodu:   331403

Podbudowa  programowa:   szkoła podstawowa

Podstawa programowa 2019- kwalifikacja trzyliterowa  -  EKA 05-Prowadzenie dokumentacji w jednostce organizacyjnej w sesji Styczeń –Luty 2024r.

Termin składania deklaracji na sesję Styczeń  – Luty 2024:  do 15 wrzesień 2023r.

Model egzaminu: część pisemna z wykorzystaniem elektronicznego systemu przeprowadzania egzaminu

w dniu  11 styczeń 2024r. godz. 11.30

czas trwania egzaminu:  60 minut

Model egzaminu : część praktyczna w zakresie kwalifikacji o modelu: dk w dniu 17 styczeń 2024r. godz. 8.00

czas trwania egzaminu : 180 minut

 

KLASA 5AT  wychowawca Pan Janusz Wąsik  rok szkolny 2023/2024

SESJA 1. – ZIMA 2024 r.

Typ szkoły:  Technikum -5 –letni okres nauczania

Zawód: technik informatyk;

 Symbol zawodu:   351203

Podbudowa  programowa:   szkoła podstawowa

Podstawa programowa 2019- kwalifikacja trzyliterowa  -  INF. 03 – Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych w sesji Styczeń –Luty 2024r.

Termin składania deklaracji na sesję Styczeń  – Luty 2024:  do 15 wrzesień 2023r.

Model egzaminu: część pisemna z wykorzystaniem elektronicznego systemu przeprowadzania egzaminu

w dniu  11 styczeń 2024r. godz. 9.00

czas trwania egzaminu:  60 minut

Model egzaminu : część praktyczna w zakresie kwalifikacji o modelu: dk w dniu 18 styczeń 2024r. godz. 8.00

czas trwania egzaminu : 150 minut

  

 

Poradnik dla kandydata

 

REKRUTACJA 2019/2010 – KRÓTKI PORADNIK REJA

 

Drogi Kandydacie!

 

Już od 8 kwietnia 2019 r. rusza rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych i prowadzona będzie w systemie naboru elektronicznego. Każdy z Kandydatów będzie mógł wybrać szkołę i klasę korzystając z przeglądarki internetowej pod adresem: https://lubelszczyzna.edu.com.pl

 

Jeżeli dane Kandydata wprowadza Twoja obecna szkoła, to otrzymasz login i hasło, które będą Ci służyły w całym procesie rekrutacyjnym do logowania się na powyższej stronie.

Jeśli danych Kandydata nie wprowadza Twoja szkoła – sam Kandydat musi wprowadzić swoje dane.

 

Pamiętaj, że możesz wybierać jednocześnie kilka klas w wymarzonej szkole, co zwiększy Twoje szanse rekrutacyjne. Zawsze jesteś najpierw rekrutowany/rekrutowana do szkoły pierwszego wyboru, później do pozostałych. Maksymalnie można wybrać trzy szkoły. Wydrukowany wniosek składasz w szkole pierwszego wyboru.

 

Ważne terminy rekrutacyjne  2019:

 

 

Termin

  Informacje o etapie

od 8 kwietnia do 15 maja

Rejestracja kandydatów/wybór preferencji

od 21 czerwca do 25 czerwca

Dostarczanie dokumentów potwierdzających osiągnięcia

4 lipca, godz. 10:00

Publikacja list zakwalifikowanych do przyjęcia

od 4 lipca, godz. 10:00 do 8 lipca, godz. 14:00

Wprowadzanie potwierdzeń woli podjęcia nauki

do 5 lipca

Dla klas technikum: wydanie przez szkołę skierowania na badanie lekarskie

12 lipca, godz. 12:00

Publikacja list przyjętych

 

 

W przypadku wszelkich problemów zadzwoń lub zgłoś się do nas. Pomożemy:)

Dane adresowe:

Zespół Szkół nr 2 w Kraśniku,

ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25,

23-210 Kraśnik,

tel. i fax. 81 825 69 86,

www.rey.edu.pl,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Serdecznie zapraszamy!

TWÓJ REJ – TWOJA SZKOŁA

 

Zasady rekrutacji

Regulamin rekrutacji do klas pierwszych w roku szkolnym 2020/2021

Rekrutacja przeprowadzana jest w formie elektronicznej na podstawie poniższych aktów prawnych:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia  2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z dn. 11.09.2019 r. poz.1737)

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001148/U/D20191148Lj.pdf

 

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z dn. 03.09.2019 r. poz. 1148, 1078, 1287 i 1680)

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001148/T/D20191148L.pdf

 

Zarządzenie Nr 5/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego
Zarządzenie Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2020 r.pdf 

 

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych
Terminy postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych.pdf

 

Zarządzenie nr 9/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty w sprawie wykazu zawodów, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnionych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021 w województwie lubelskim

https://www.kuratorium.lublin.pl/pliki/akt/id_10450/zal/zarz%B9dzenie.pdf

 

Strona elektronicznego systemu naboru:

https://lubelszczyzna.edu.com.pl

 

Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021:
https://www.gov.pl/web/edukacja/harmonogram-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych-na-rok-szkolny-20202021

 

Kryteria rekrutacji:

  1. O kolejności przyjęć kandydatów do klasy pierwszej szkół ponadpodstawowych decyduje liczba uzyskanych przez nich punktów rekrutacyjnych (maksymalnie 200 punktów, w tym punkty za świadectwo: 100, punkty za egzamin: 100).
  2. Laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty oraz finaliści i laureaci olimpiad przedmiotowych organizowanych przez podmioty wskazane w wykazie Ministra Edukacji Narodowej są przyjmowani do szkoły w pierwszej kolejności.
  1. Przy ustaleniu liczby punktów osiąganych przez kandydatów brane są pod uwagę następujące kryteria:

 1) Oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z: języka polskiego, matematyki i dwóch innych przedmiotów wskazanych przy wybranej klasie (z języka obcego nowożytnego i przedmiotu uwzględnionego w profilu klasy). Za oceny na świadectwie z każdego z tych czterech przedmiotów kandydat uzyskuje:

  • celujący – 18 pkt.,
  • bardzo dobry – 17 pkt.,
  • dobry – 14 pkt.,
  • dostateczny – 8 pkt.,
  • dopuszczający – 2 pkt.

Zatem za oceny przyznaje się maksymalnie 72 punkty.

 2) Ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów.

 3) Inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie – maksymalnie  18 punktów. Osiągnięcia w zawodach wiedzy i konkursach organizowanych przez kuratorów oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim (finaliści konkursów) – maksymalnie 10 punktów, w innych konkursach tematycznych lub interdyscyplinarnych – laureat 7 punktów, finalista – 5 punktów. Osiągnięcia sportowe, artystyczne co najmniej na szczeblu międzynarodowym – 4 punkty, krajowym  - 3 punkty, wojewódzkim – 2 punkty, powiatowym  - 1 punkt.

 4) Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego (w szczególności w formie wolontariatu) przyznaje się 3 punkty.

 5) Wynik egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35 (czyli maksymalnie po 35 punktów za egzamin), a z języka obcego nowożytnego przez 0,3 (czyli maksymalnie 30 punktów), łącznie za egzamin ósmoklasisty – 100 punktów.

 

Oferta szkoły

Zespół Szkół nr 2 w Kraśniku

II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja

Technikum nr 2

 

  OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

4-letnie liceum ogólnokształcące

 

Klasa 1a - matematyczno-fizyczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, fizyka, język angielski

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język niemiecki lub hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, język angielski, fizyka

 

Klasa 1b - biologiczno-chemiczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: biologia, chemia, matematyka

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: niemiecki lub hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, biologia lub chemia (lepszy wynik)

 

Klasa 1c - lingwistyczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: język angielski, geografia, zwiększona ilość godzin języka niemieckiego lub hiszpańskiego

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, geografia

 

Klasa 1d – matematyczno-geograficzna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, geografia, język angielski

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język niemiecki  lub rosyjski

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, język angielski, geografia

 

Klasa 1e – matematyczno-informatyczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, informatyka, język angielski

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język niemiecki lub hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, język angielski, informatyka

 

Klasa 1f – politologiczno-prawnicza

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język hiszpański lub niemiecki

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, historia

 

 

5-letnie technikum

 

Klasa 1Ti – technik informatyk

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, informatyka

DRUGI JĘZYK OBCY: język niemiecki

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, informatyka

 

Klasa 1Te – technik ekonomista

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, geografia

DRUGI JĘZYK OBCY: język niemiecki

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, geografia

 

 

WSPÓLNA UWAGA DO DRUGIEGO JĘZYKA OBCEGO: w przypadku dysproporcji w liczebności grup, pierwszeństwo wyboru drugiego języka mają kandydaci, którzy uzyskają większą liczbę punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym lub kontynuują naukę danego języka.

 

GRUPA JĘZYKOWA Z DRUGIEGO JĘZYKA OBCEGO ZOSTANIE UTWORZONA PRZY CO NAJMNIEJ 10 OSOBACH CHĘTNYCH.

 

Konkursy "Reja"

Projekty Unijne

  • Od roku 2005 do chwili obecnej nasza szkoła cyklicznie uczestniczyła i uczestniczy w wielu projektach unijnych: 

• Jesteśmy wyjątkowi - jesteśmy zdolni!


• Jesteśmy wyjątkowi - jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie


• Pracownie komputerowe


• Wiedza gwarancją sukcesu


• Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne


• Innowacyjne metody kształcenia w obrębie przedsiębiorczości


• e-Fizyka Multimedialne środowisko nauczania fizyki


• Business English - Młodzi przedsiębiorcy na start


• Praktyki zagraniczne szansą rozwoju kompetencji zawodowych młodzieży (Erasmus+)


• Podniesienie kompetencji uczniów i uczennic z zakresu filozofii i logiki nieformalnej II


Na tropach mitów w gąszczu historii (Erasmus+)


 Our Literary Routes- Nasze literackie ścieżki

(Ogólne informacje o projekcie)


Rozwój szkolnictwa zawodowego w Powiecie Kraśnickim


Nowe umiejętności szansą na przyszłość

 

 

 

 

Rajd Papieski

 

 

 

"Człowiekowi potrzebne jest piękno krajobrazu"


- powiedział o górach Papież Jan Paweł II,

  podczas mszy św. w Nowym Targu 8 czerwca 1979 r.

 

     Nasza szkoła w niecodzienny sposób czci pamięć papieża Jana Pawła II. Społeczność szkolna doszła do wniosku, że sztampowe akademie nie są odpowiednie na miarę tak wielkiego Człowieka. Jako że papież Jan Paweł II znany był ze swojego zamiłowania do turystyki, postanowiliśmy zorganizować w drugą rocznicę Jego śmierci rajd pieszy. Propozycja zyskała aprobatę młodzieży i każdego roku 2 kwietnia organizowany jest „Rajd Papieski”.  Nie jest to zwykła wędrówka piesza, ponieważ idea rajdu zakłada, że przybiera on formę gry dydaktycznej składającej się z różnych konkurencji sprawnościowych i intelektualnych. Każda z klas uczestniczących w rajdzie otrzymuje pakiet materiałów niezbędnych podczas wędrówki. Znajdują się tam regulamin rajdu, mapka z wyznaczoną trasą, karta zadań, szczegółowa instrukcja dotycząca zadań oraz materiały źródłowe dotyczące biografii Jana Pawła II oraz historii zabytkowych obiektów mijanych na trasie, biografii ważnych ludzi związanych z regionem, pomników przyrody, miejsc pamięci narodowej. Zadaniem każdej klasy jest szczegółowe zapoznanie się z pakietem przygotowanych materiałów i wyznaczenie drużyny, która będzie reprezentowała klasę w konkurencjach na poszczególnych punktach kontrolnych. Klasy, które zdobędą najwyższą ilość punktów, otrzymują nagrodę w postaci dofinansowania do wycieczki klasowej. Wytyczaniem tras, opracowaniem materiałów i koordynacją całej imprezy zajmują się szkolni propagatorzy turystyki: Andrzej Bownik, Waldemar Gryta i Robert Strzyż.

 

Regulamin Biblioteki Szkolnej

REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

w  ZESPOLE SZKÓŁ NR 2

 

 

 

Uchwalono na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe

(Dz. U. z 2018 r. poz. 996).

 

Rozdział I

Zagadnienia ogólne

§1

  1. Biblioteka jest interdyscyplinarną pracownią szkoły.
  2. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły oraz rodzice. 3. Uczniowie stają się czytelnikami na podstawie zapisu w dzienniku klasowym oraz przeniesieniu danych do katalogu MOLNET+ , nauczyciele i pracownicy na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość- dowód osobisty, rodzice na podstawie karty czytelnika dziecka lub dowodu osobistego.

 

Rozdział II

Funkcje biblioteki

§2

  1. Służy realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych, profilaktycznych, opiekuńczych szkoły oraz wspiera doskonalenie zawodowe nauczycieli.
  2. Stanowi centrum informacji o wszystkich materiałach dydaktycznych znajdujących się w szkole.
  3. Jest pracownią dydaktyczną, w której zajęcia prowadzą nauczyciele bibliotekarze oraz nauczyciele innych przedmiotów, korzystając ze zgromadzonych zbiorów uzupełniających programy nauczania i wychowania.
  4. Tworzy warunków do efektywnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
  5. Rozbudza i rozwija indywidualne zainteresowania uczniów oraz wyrabia i pogłębia u uczniów nawyk czytania i uczenia się.
  6. Organizuję różnorodne działania rozwijające wrażliwość kulturową i społeczną uczniów, w tym w zakresie podtrzymywania tożsamości narodowej.
  7. Przeprowadza inwentaryzację księgozbioru biblioteki szkolnej zgodnie z art. 104 ustawy Prawo oświatowe , przeprowadza się z uwzględnieniem przepisów wydanych na podstawie art. 27 ust. 6 ustawy z 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. z 2018 r. poz. 574).

Szczegółowe wytyczne inwentaryzacji materiałów bibliotecznych zawiera Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych, w szczególności § 30 oraz § 31.

  1. Pełni funkcję ośrodka informacji w szkole: dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

 

Rozdział III

Organizacja biblioteki

 §3

  1. Bezpośredni nadzór nad pracą biblioteki sprawuje dyrektor szkoły ZS nr 2 w Kraśniku , który:

1) zapewnia właściwe pomieszczenie, wyposażenie, kwalifikowaną kadrę i środki finansowe na działalność biblioteki;

2) zarządza skontrum zbiorów bibliotecznych, dba o jej protokolarne przekazanie przy zmianie pracownika;

  1. Lokal biblioteki składa się z jednego pomieszczenia: wypożyczalni i czytelni.
  2. Biblioteka gromadzi następujące materiały:

- wydawnictwa informacyjne,

- podręczniki szkolne do księgozbioru podręcznego dla nauczycieli,

- lektury podstawowe do języka polskiego i innych przedmiotów nauczania,

- lektury uzupełniające do języka polskiego,

- literaturę popularnonaukową i naukową,

- wybrane pozycje z literatury pięknej,

- wydawnictwa albumowe z dziedziny sztuki i krajoznawstwa,

- odpowiednią prasę dla dzieci i młodzieży oraz nauczycieli,

- podstawowe wydawnictwa z psychologii, filozofii, socjologii, pedagogiki i dydaktyki różnych przedmiotów nauczania,

- materiały audiowizualne.

  1. Strukturę szczegółową zbiorów determinują: profil szkolny, zainteresowania użytkowników, możliwość dostępu czytelników do innych bibliotek, zasobność zbiorów tych bibliotek, inne czynniki: środowiskowe, lokalne, regionalne,
  2. Rozmieszczenie zbiorów ustala pracownik biblioteki, uwzględniając następujące działy:

     - literatura piękna stoi w układzie działowym,

     - literatura popularnonaukowa i naukowa – wg UKD,

     - lektury do języka polskiego – alfabetycznie wg klas,

     - księgozbiór podręczny – w czytelni i przy ladzie bibliotecznej,

  1. Gazety codzienne, czasopisma społeczno-kulturalne jeżeli są prenumerowane przechowuje się w bibliotece przez cały rok, czasopisma metodyczne mogą być przechowywane w pracowniach przedmiotowych,
  2. Prasa i księgozbiór podręczny udostępniane są w czytelni i do pracowni na zajęcia.
  3. Biblioteką szkolną kieruje nauczyciel bibliotekarz,
  4. Zasady zatrudniania nauczycieli bibliotekarzy określają odrębne przepisy.
  5. Ustala się następujący czas pracy biblioteki:

1) biblioteka udostępnia swoje zbiory w czasie trwania stacjonarnych/zdalnych zajęć dydaktycznych zgodnie z organizacją roku szkolnego,

2) okres udostępniania zostaje odpowiednio skrócony w czasie przeprowadzania w bibliotece skontrum,

3) czas otwarcia biblioteki ustalony jest z dyrektorem szkoły,

4) biblioteka szkoły ZS nr 2 w Kraśniku jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8,00  do 15,00

  1. Finansowanie wydatków:
  2. a) wydatki pokrywane są z budżetu szkoły,
  3. b) wysokość kwoty na potrzeby biblioteki ustalona jest na początku roku kalendarzowego,
  4. c) propozycje wydatków na uzupełnienie zbiorów zatwierdza dyrektor szkoły,
  5. d) działalność biblioteki może być dotowana przez Radę Rodziców i innych ofiarodawców.

 

 Rozdział IV

Zadania i obowiązki nauczyciela bibliotekarza

§4 

  1. Praca pedagogiczna:

W ramach pracy pedagogicznej nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:

  1. a) udostępniania zbiorów w wypożyczalni i czytelni,
  2. b) indywidualnego doradztwa w doborze lektury,
  3. c) udzielania informacji,
  4. d) prowadzenia zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego przy współpracy z wychowawcami i nauczycielami poszczególnych przedmiotów,
  5. e) prowadzenia zespołu uczniów współpracujących z biblioteką i pomagających bibliotekarzowi w pracy,
  6. f) informowania nauczycieli i wychowawców na podstawie obserwacji pedagogicznej i prowadzonej statystyki o poziomie czytelnictwa w poszczególnych klasach,
  7. g) prowadzenia różnych form upowszechniania czytelnictwa,

h)diagnozowania zainteresowań, potrzeb czytelniczych,

i)wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  1. Praca organizacyjno – techniczna.

W ramach prac organizacyjnych i technicznych nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:

  1. a) gromadzenia zbiorów - zgodnie z profilem programowym i potrzebami placówki,
  2. b) ewidencji zbiorów – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  3. c) opracowania zbiorów (klasyfikowanie, katalogowanie, opracowanie techniczne),
  4. d) selekcji zbiorów (materiałów zbędnych i zniszczonych),
  5. e) organizacji udostępniania zbiorów,
  6. f) organizacji warsztatu informacyjnego (wydzielania księgozbioru podręcznego, prowadzenie katalogów, kartotek, teczek tematycznych, zestawień bibliograficznych, itp.)
  7. Obowiązki nauczyciela bibliotekarza:
  8. a) odpowiada za stan i wykorzystanie powierzonych mu zbiorów,
  9. b) współpracuje z wychowawcami i nauczycielami poszczególnych przedmiotów,
  10. c) opiekuje się zespołem uczniów współpracujących z biblioteką i pomagających bibliotekarzowi w pracy,
  11. d) sporządza plan pracy, harmonogram zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego oraz okresowe i roczne sprawozdanie z pracy,
  12. e) prowadzi dzienną, miesięczną, semestralną oraz roczną statystykę wypożyczeń, dziennik pracy biblioteki, księgi inwentarzowe, rejestry ubytków, karty akcesyjne czasopism, ewidencję wypożyczeń,
  13. f) doskonali warsztat pracy,

g)prowadzi systematyczne, stałe zajęcia z czytelnikiem opornym, wymagającym wsparcia, zdolnym.

 

Rozdział V

Prawa i obowiązki czytelników

§5

  1. Czytelnicy mają prawo do bezpłatnego korzystania z księgozbioru biblioteki.
  2. Korzystając z biblioteki, zobowiązani są do dbałości o wypożyczone książki.
  3. W bibliotece i czytelni obowiązuje cisza.
  4. W bibliotece obowiązuje zakaz spożywania posiłków i picia napojów.
  5. Czytelnik może wypożyczać książki tylko na swoje nazwisko.
  6. Jednorazowo można wypożyczyć 3 książki na okres 14 dni w uzasadnionych przypadkach biblioteka może ograniczyć lub zwiększyć liczbę wypożyczeń z podaniem terminu ich zwrotu.
  7. Termin zwrotu może być w uzasadnionych przypadkach wydłużany o kolejne 14 dni na prośbę ucznia w sytuacji gdy np. dana książka jest lekturą w trakcie omawiania przez nauczyciela j. polskiego.
  8. Jeżeli czytelnik nie przeczytał książki, a wypożyczalnia nie ma na nią nowych zamówień, można przynieść książkę i prosić o sprolongowanie-przedłużenie terminu zwrotu.
  9. Czytelnik może prosić o zarezerwowanie potrzebnej mu pozycji.
  10. Korzystający z czytelni lub stanowisk komputerowych jest wpisywany przez nauczyciela bibliotekarza do dziennika biblioteki w rubryce – odwiedziny w czytelni.
  11. Z komputera multimedialnego mogą nieodpłatnie korzystać wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły oraz rodzice w godzinach pracy czytelni.
  12. Praca przy komputerze możliwa jest po otrzymaniu zgody nauczyciela-bibliotekarza.
  13. Uczniowie mają prawo do korzystania z komputerów poza swoimi godzinami lekcyjnymi.
  14. Przy jednym stanowisku komputerowym mogą przebywać jednocześnie najwyżej dwie osoby.
  15. Użytkownikom nie wolno dokonywać zmian w strukturze danych na dyskach komputerów. Korzystać można tylko z zainstalowanych programów. Zabrania się instalowania innych programów i dokonywania zmian w już istniejących oprogramowaniach.
  16. Wszelkie zauważone nieprawidłowości należy natychmiast zgłaszać bibliotekarzowi.
  17. W stosunku do czytelników przetrzymujących książki mogą być zastosowane kary: obniżenie oceny z zachowania, praca na rzecz biblioteki, okresowe wstrzymanie wypożyczenia.
  18. W przypadku zniszczenia lub zagubienia książki czytelnik musi zwrócić taką samą albo odkupić inną pozycję wskazaną przez bibliotekarza.
  19. Wszystkie wypożyczone książki powinny być zwrócone przed końcem roku szkolnego.
  20. Uczniom biorącym systematycznie udział w pracach biblioteki mogą być przyznane nagrody na koniec roku szkolnego.

 

§6

Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.

 

 

 

 

             16.03. 2021r.                                                             Grażyna Jach

   ……………………………………………………….                                                  ………………………………………………………………………

                                data                                                                                                    podpis Dyrektora Szkoły




Godziny pracy biblioteki:

poniedziałek 8.00-15.00
wtorek 8.00-15.00
środa 8.00-15.00
czwartek 8.00-15.00
piątek 8.00-15.00